check
אירוע פתיחת גלריה גורדון בירושלים 22.12 | החוג לתולדות האומנות

אירוע פתיחת גלריה גורדון בירושלים 22.12

22 דצמבר, 2021
אירוע פתיחת גלריה גורדון בירושלים 22.12

ב-22 בדצמבר ייפתחו שעריו של החלל החדש של גלריה גורדון בירושלים. זהו מהלך יוצא דופן והפעם הראשונה שגלריה תל אביבית - אחת הוותיקות והמצליחות שבהן - פותחת חלל נוסף בבירה.

המחשבה על פתיחת חלל נוסף בירושלים מלווה את בעל הגלריה אמון יריב כבר שנים רבים, עוד מאז היותו סטודנט במחלקה לצילום בבצלאל. ירושלים לא חפה מסצנה אמנותית: החל ממוזיאון ישראל, דרך בצלאל, האוניברסיטה העברית וביוזמות אמנותיות עצמאיות כמו גלריה ברבור, אגריפס 12 והמפעל. אבל גלריה מסחרית, שמציגה את טובי האמנים והאמניות בארץ – אין בה. אל תוך הריק הזה תיכנס גלריה גורדון החדשה, שפונה לקהל שוחרי האמנות הירושלמי לתושבי חוץ ומבקרים שמגיעים לעיר ומעוניינים לצרוך אמנות ישראלית איכותית. ותנסה להוות השראה גם לסטודנטים לאמנות.

חלל הגלריה החדש ממוקם באזור התעשייה מרכז ספיר, בצידה הדרום-מערבי של העיר, אזור שמזכיר את קרית המלאכה התל אביבית, שהפכה כבר מזמן למוקד עלייה לרגל לחובבי אמנות. מדובר באזור משופע מבני תעשייה גדולים, שמאכלסים ברובם עסקי תעשייה זעירה, אבל יש בתוכם גם כמה סטודיואים של אמנים, ישיבות וגם "אמן" – השלוחה החרדית של בצלאל שנמצאת ממש בצמוד לגלריה החדשה, בקומה השלישית של בניין מספר 3.